دانشگاه رازی به جمع اتحادیه دانشگاه‌های جاده ابریشم پیوست

اتحادیه دانشگاه‌های جاده ابریشم (UASR) یک سازمان غیر دولتی است که در ژانویه سال 2015 افتتاح شد و هدف از تشکیل آن ایجاد بستر همکاری‌های بین‌المللی در زمینه آموزش عالی میان دانشگاه‌های عضو این اتحادیه می‌باشد.
این اتحادیه با الگوگیری از روح جاده ابریشم یعنی "صلح و دوستی، گشودگی و فراگیر بودن، یادگیری متقابل و منافع متقابل"، بنا دارد تا هم‌افزایی و همکاری بین دانشگاه‌های عضو این اتحادیه را تقویت کند.  همچنین از دیگر اهداف این اتحادیه افزایش مبادلات و مشارکت‌های نهادی دانشگاه‌های واقع در مسیر جاده ابریشم در زمینه‌های آموزش استعدادهای برتر، تحقیقات علمی، اشاعه فرهنگ، مطالعات سیاست گذاری و خدمات پزشکی و سایر پیش خواهد بود.
از میان فعالیت‌های علمی قابل توجه این شبکه نیز می‌توان حمایت از فعالیت‌های پژوهشی مانند برگزاری همایش‌ها، انجام پژوهش‌های مشترک، تبادل استاد و دانشجو، برگزاری جشنواره‌های دانشجویی و سایر موارد را برشمرد.
دانشگاه رازی در طی یکسال آینده بعنوان عضو ناظر باید به صورت فعال در رویدادها و فعالیت‌های برنامه ریزی شده توسط UASR حضور موثر و مشارکت مثبت داشته باشد.
به دنبال آن در پایان سال گزارش فعالیت‌های دانشگاه رازی به شورای اجرایی داده خواهد شد و  برای بررسی نهایی یک نماینده از دانشگاه رازی برای شورا سخنرانی خواهد داشت.  درصورت به دست اوردن یک سوم آرا دانشگاه بعنوان عضو اصلی پذیرفته خواهد شد و می‌تواند در تصمیم‌گیری‌ها و رای‌گیری‌های اتحادیه نیز شرکت نماید.
تاکنون 151 دانشگاه از 38 کشور در این اتحادیه عضو شده‌اند که آن را به یک بستر آموزشی جهانی تبدیل کرده است.

جدیدترین اخبار

پیام تبریک رئیس دانشگاه به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید پیام تبریک رئیس دانشگاه به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید
فراخوان واکسیناسیون کرونا برای کلیه ی دانشجویان ساکن در شهرستان کرمانشاه فراخوان واکسیناسیون کرونا برای کلیه ی دانشجویان ساکن در شهرستان کرمانشاه
فراخوان چهاردهمین جشنواره بین المللی حرکت فراخوان چهاردهمین جشنواره بین المللی حرکت
برنامه و اولویت بندی واکسیناسیون دانشجویان اعلام شده ازسوی وزارت بهداشت برنامه و اولویت بندی واکسیناسیون دانشجویان اعلام شده ازسوی وزارت بهداشت